1. הסבר כללי
בתהליך קליטת תסקיר חדש, ובתהליך עריכת תסקיר קיים, יש מצבים שבהם יש קליטה של לקוח חדש, ו/או עדכון של לקוח קיים.
בתסקל דור 2.0 – יש אפשרות חכמה לתעד ולעדכן את המידע הזה בצורה מהירה וקלה ישירות מתוך עמוד התסקיר
2. צעד אחר צעד
2.1 בעת יצירת לקוח חדש
כאשר הלקוח עדיין לא קיים בשלב הקמת התסקיר החדש – ניתן להקים אותו בזמן ריצה של התסקיר ותסקל כבר תעדכן את כל מה שנדרש בתוך כרטיס הלקוח החדש.
כדי לעשות זאת כל מה שנדרש הוא להגיע ללשונית לקוח >> פרטי לקוח -לסמן את השדה "חדש/עדכון" ב – V
סימון זה יחשוף שני שדות של "שם לקוח" + "שם איש הקשר" (שימו לב שיש נקודה בסוף תיאור השדה, כדי שתשימו לב שאלו שדות שאינם שונים מאשר השדה "שם לקוח" ו"שם איש קשר" שהינם שדות מקושרים).

בשלב הזה גם השדות של "כתובת", "עיר" וטלפונים שונים – יהיו פתוחים לעריכה וניתן יהיה לקלוט בהם מידע.
כך תוכלו לכתוב את כל פרטי הלקוח בשדות המתאימים, ובעת השמירה של התסקיר – גם יווצר לקוח ואיש קשר בהתאם למידע שקלטתם.
השדות יקלטו בצורה ישירה לשדות המתאימים בכל כרטיס – לקוח ואיש קשר בהתאמה.
- השדה "טלפון"
נקלט בפרטי איש קשר בשדה "טלפון עסקי".
נקלט בפרטי הלקוח בשדה "טלפון נוסף". - השדה "דוא"ל"
נקלט בפרטי איש הקשר, בשדה "דוא"ל"
נקלט בפרטי לקוח בשדה "אימייל הנח"ש". - השדה "איש קשר"
יווצר אוטומטית עם השלמת השמירה של איש הקשר החדש, ויעודכן כ"איש קשר מרכזי" + "איש קשר הנח"ש" בכרטיס הלקוח. - השדות "לקוח" + "איש קשר" + "לקוח משלם" (שדות מקושרים)
יתרעננו לאחר השמירה, ויכילו את הלקוח + איש הקשר החדש שנוצר – בתסקיר.
2.2 בעת עדכון לקוח קיים מתוך תסקיר
כאשר נכנסים לתסקיר במצב שבו כבר משוייך לקוח, ולעיתים אף איש קשר לתסקיר, ניתן לבצע עדכונים על פרטי הלקוח ישירות מתוך התסקיר.
גם במצב זה נכנסים ללשונית >> פרטי הלקוח – לשדה "חדש/עדכון"

עדכון של שדה בעמוד זה – יעדכן את הערכים בעמוד הלקוח + עמוד איש הקשר.
יש לשים לב – העדכון אינו מעדכן את הפרטים של איש הקשר של הנהלת חשבונות במידה ואלה קיימים.
כדי לעדכן את הפרטים של אנשי קשר אחרים שאינם קשורים לתסקיר – יש להיכנס לטבלת אנשי הקשר של הלקוח ולעדכנם ידנית.
השדות הבאים יעודכנו בכרטיס הלקוח בלבד:
שם לקוח
כתובת
עיר
אזור
מיקוד
פקס
טלפון (יעודכן בשדה "טלפון נוסף")
השדות הבאים יעודכנו בכרטיס איש הקשר בלבד:
שם איש קשר
טלפון (יעודכן בשדה "טלפון עסקי")
נייד
דוא"ל/אימייל
תהליך זה נועד לייצר מנגנון יעיל ונוח של קליטת המידע במערכת, ללא צורך בניווט מיותר בין מסכים.
אנו מקוים שיהיה לכם לתועלת 😊